TRANSKRYPCJA VIDEO
Dla tego filmu nie wygenerowano opisu.
Witam serdecznie, z tej strony Filip Zawłocki i witam w materiale, w którym troszeczkę z innej perspektywy się przyjrzymy wyborom agencji. Na co zwracać uwagę, na co uważać, kiedy powinna zapalić się czerwona lampka, także zapraszam do oglądania. Generalnie muszę się przyznać, że osiągnąłem taki mały sukces, bo zaczynałem nagrywając w garniturze, a teraz przeszedłem na dressy, także to chyba oznacza, że się troszeczkę bardziej swobodnie z wami czuję. To też fajnie wpływa na rozwój społeczności. Ale wracając do meritum, generalnie dlaczego nagrywam ten materiał? Jestem dosłownie po paru rozmowach z klientami i zawsze słyszę coś takiego, że po prostu współpracowałem z inną agencją i to po prostu nie wyszło.
Dlaczego tak jest? Dlatego tak jest, że generalnie wy jako sprzedawcy, przyszli klienci mam nadzieję, no to przymierzacie jakąś tam drogę. Jest zawsze na początku problem lub potrzeba. Jeżeli jest problem, to zgłębiacie wiedzę na ten temat, jak można dany problem rozwiązać. Najczęściej to się sprowadza do tego, żeby zwiększyć sprzedaż, ogólnie poprawić wyniki kampanii ADS. No i stworzyliście sobie taką koncepcję. Potrzebuję agencji Allegro ADS. No i na przykład szukacie takiej agencji i po prostu wybieracie jakąś firmę i ta firma mówi, chcesz pan ADS? No to panu damy ADS. A generalnie lampka powinna się zapalić wtedy, kiedy się zorientujecie, czy jesteście, czy rozmawiacie z partnerem biznesowym, czy po prostu znaleźli się w sklepie z usługami.
Bo na przykład ostatnia rozmowa z moim, znaczy generalnie ostatnia rozmowa z klientem nie wychodziło to przy współpracy z agencji, prawda? Dokładnie przeanalizowaliśmy co się dzieje, jaki produkt sprzedaje, od kogo, ile mam mniej więcej na tym marży, co go wyróżnia itd. itd. itd. I co się okazało? Okazało się, że już na samym początku źle po prostu dopasował swoją koncepcję. Czyli klient myślał, że potrzebuje Allegro ADS, a po prostu nie było mu. . .
A to nie stanowiło źródła problemu, prawda? Bo jeżeli na przykład ruszacie z marketingiem, no to marketing, czyli Allegro ADS, to jest coś takiego, co pozwala się pokazać klientom, prawda? A jeżeli są markamenty w innych czynnikach wpływające na sprzedaż Allegro, no to ADS wam po prostu mogą nie pomóc. No i po prostu często taka współpraca nie dochodzi do pożądanych rezultatów, dlatego że po prostu została sprzedana usługa, która nie rozwiązuje. . . No, sprzedana usługa na nieprawidłową koncepcję, prawda? Więc powinna wam się zapalić taka czerwona lampka wtedy, kiedy po prostu chcecie Allegro ADS i agencja wam mówi, dobra panie, no to masz Allegro ADS, prawda? Bez jakiegoś tam rozeznania się głębszego w temacie. I tak, jak to generalnie. . .
Co ja zaproponowałem takim klientowi? Był już szeroki wywiad odnośnie jego sprzedaży, produktów, na czym mu zależy i tak dalej, i tak dalej. I zamiast za usługę, warto na przykład tam 900-800 złotych netto miesięcznie, zaproponowałyśmy mu godzinę szkolenia, które rozwiązało dany problem, który był spowodowany po prostu ofertą, jakością konta, wyglądem konta, i tak dalej, i tak dalej. Dzięki czemu za mniejszą ilość pieniędzy mógł w stanie po prostu wyciągnąć więcej. I wtedy, jeżeli się dopracuje takie elementy, Allegro ADS po prostu będzie miało większe, lepsze znaczenie. Kolejna sprawa, na co warto zwrócić uwagę, to oferta. Czy, i cały czas podkreślam, czy znajdujecie się w sklepie z usługami, czy znajdujecie się w miejscu, gdzie znaleźliście solidnego partnera biznesowego.
Bo jeżeli, na przykład, są takie sztywno ustalone pakiety i próbujemy w jakikolwiek rozmawiać z takimi firmami, no to tak, panie masz budżet, załóżmy, tam 2000 złotych miesięcznie, to wtedy 500 złotych kosztuje tam usługa Allegro ADS. No i często za takie pieniądze, po prostu, jakiś student się na was uczy. Czasami tak to wygląda. I po prostu to się wiąże z tym, że nie ma takiego po prostu zrozumienia, oferta jest zbyt sztywna, a jeżeli oferta jest zbyt sztywna, to jest małe prawdopodobieństwo, że dana oferta będzie akurat do twojej sprzedaży dopasowana. Kolejną rzeczą to jest Allegro ADS Partner.
To jest taki certyfikat, my tutaj mamy Allegro ADS Partner Plus i on pozwala troszeczkę, jakby, troszeczkę się rozeznać na takim etapie, jak duża jest, na przykład, to firma, ilu mają klientów, ile wydatków miesięcznie wydają w imieniu klientów i jakie tak naprawdę mają doświadczenie. Jeżeli korzystacie z freelancerów, którzy nie mają w ogóle żadnego stopnia partnerstwa, albo co gorsza, robią kampanię logując się na wasze konto, no to jest to po pierwsze niebezpieczne, a po drugie, a po drugie tak naprawdę bardzo, bardzo mało skuteczne. No i generalnie więcej czasu obsługa zajmuje. Więcej czasu zajmuje obsługa waszych reklam, a jeżeli więcej czasu zajmuje obsługa waszych reklam, no to generalnie praca na waszych reklamach będzie mniej skuteczna, mniej efektywna.
Kolejną rzeczą to jest na przykład inicjatywa, bo jeżeli zawiążecie taką współpracę z jakąś agencją, no to pytanie, czy to będzie tak, że po prostu puszczają wam reklamy i jest koniec, wasz temat leci w odstawkę, no i po prostu są, gdzieś te reklamy się emitują, prawda? Jeżeli nie ma inicjatywy, to wpadłeś w taki troszeczkę schemat, troszeczkę szablon, czyli często to jest na przykład na takiej zasadzie, że po prostu ustalają jakieś wewnętrzne know-how i jeżeli nie ma inicjatywy, nie ma kontaktu, komunikacji, no to prawdopodobnie nie ma tak dobrze wykorzystanego potencjału, bo na przykład jak to u nas wygląda.
Jeżeli widzimy, że jakiś produkt ma sens, ma potencjał, warto go zrobić troszeczkę inaczej, to przynajmniej tam dwa razy w miesiącu czy tam trzy, cztery razy w miesiącu zależy się od tego, czy jest dużo tematów do przedyskutowania, po prostu kontaktujemy się z takim klientem i zwracamy uwagę, że można coś zrobić lepiej, dzięki czemu nasze wyniki będą lepsze. My mamy większe wyniki i po prostu też klient na tym korzysta. No i kolejną rzeczą, gdzie powinna zapalić się lampka, to jest mówienie, my jesteśmy najlepsi we wszystkim dla wszystkich i w ogóle jesteśmy super dla każdego. Nie ma w całym internecie takiej branży, która byłaby idealna dla wszystkich. Tu powinna zapalić się czerwona lampka.
Jeżeli jakaś firma mówi, że jest ona we wszystkim najlepsi, no to prawdopodobnie znajdujesz się w sklepie z usługami. I generalnie jak to można rozpoznać? Można to rozpoznać na takiej zasadzie, że generalnie ta firma jest zapatrzona w siebie, proponujecie im jakieś rozwiązanie, a jakby pan poszedł do tego czy tego zagadnienia. No i odpowiedź brzmi skutecznie, takie ogólne słowo, które nie mają znaczenia, skuteczne, rentowne, poprawimy wynik i tak dalej i tak dalej. A jak? No nie powiemy, bo to jest nasze know-how. No i tak naprawdę to troszeczkę burzy tą wiarygodność. Kolejną rzeczą jest transparentność.
Jeżeli nie omawiacie danej strategii, w sensie jeżeli współpracujecie z jakąś agencją i podsyłając wam statystyki, czy po prostu zwracając się z pytaniem, a jaki państwo mają pomysł na to, jak planujecie zbudować struktury kampanii i tak dalej i tak dalej, to jest takie, nie wiem, ale zobaczymy po wynikach. No to troszeczkę, znaczy takie agencje zawsze się bronią, jakiś tam know-how i tak dalej, co może być z jednej strony zrozumiałe oczywiście. Natomiast pragnę zwrócić waszą uwagę, że bardzo ważna jest w tym segmencie transparentność, tak żebyście wy jako sprzedawcy mieli takie większe zapewnienie o tym, w jaki sposób ktoś ma receptę na waszą sprzedaż. Kolejna sprawa to jest koszt usługi.
Jeżeli, załóżmy mamy taką ofertę, znaczy agencja wam przedstawiła jakąś tam ofertę i na przykład jest taka sytuacja, że żeby was zatrzymać obniżają koszt usługi. No to jeżeli obniżałem koszt usługi, no to to nie ma tak jak w usługach, nie ma tak jak w negocjacji towaru w sklepie stacjonarnym, że na przykład wezmę ten sam towar za niższą cenę i wynegocjuję wtedy, no za bardzo to tak w usługach nie działa. Jeżeli na przykład, jeżeli ktoś wam proponuje niższą cenę, byleby was utrzymać, no to po prostu możecie spadać w priorytetach w wykonywaniu reklam. Przede wszystkim czym generalnie wszyscy powinni się bronić to jest wartość dodana, a nie generalnie targowanie się z ceną.
Więc jeżeli na przykład ktoś wam proponuje niższą cenę za taką samą pracę, to też uważam, że powinna się zapalić u was taka lampka. No i kolejna rzecz, jeżeli mamy na przykład jakieś tam statystyki w Excelu, prawda, to można sobie, zazwyczaj agencje dostarczają coś takiego, że są statystyki i tam jest usunięta nazwa kampanii i nazwy grupy reklam, żeby nie zdradzać struktury. Ja to oczywiście rozumiem, ale może na tym sobie na przykład przefiltrować od kosztów i zobaczyć mniej więcej jak te struktury reklam są prowadzone.
Bo może się okazać, że to co pochłania najwięcej kasy, najwięcej budżetu, przynosi mały zwrot z inwestycji, a generują wam na przykład zwroty z inwestycji wysokie na produktach, które się na przykład kilka razy kliknęły, czyli doszło do jakiegoś wartołnego zakupu. Co to wtedy oznacza? To oznacza to, że generalnie jest nieprawidłowo skonstruowana struktura reklam dla produktów, które mają potencjał zasięgowy. To jest jedna rzecz. A druga sprawa, że być może do kampanii podejrzli bardzo ogólnie. Na przykład, wytaczając bardzo ogólne strategie jak reklamowanie wszystkich ofert z poziomem na ceny itd. generalnie coś, co nie wymaga dużo czasu i pracy. No i po takich statystykach w Excelu można to jakoś ocenić.
Czy ktoś tam dogląda, czy ktoś regularnie sprawdza w trosce o wasze pieniądze, czy po prostu takiej sytuacji nie ma. Kolejna rzecz, okres wypowiedzenia umowy. Bo generalnie dla sprzedawców może to być dosyć uciążliwe. Jak na przykład podpisujecie umowę z agencją na czas za 6 miesięcy, 8 miesięcy, 12 miesięcy. Oczywiście nie wiem jaką masz firmę. Jeżeli masz bardzo dużą firmę, jeżeli bardzo dużo sprzedajesz, jeżeli szukasz bardzo dobrego partnera biznesowego, to z reguły takie umowy często bywają po prostu o dłuższym terminie. Natomiast jeżeli jakaś agencja proponuje ci 12 miesięcy okres umowy i 6 miesięcy okres wypowiedzenia, 3 miesięcy okres wypowiedzenia itd.
No to z reguły trzeba porozmawiać o tym, czy ten okres wypowiedzenia jest możliwy, żeby po prostu skrócić. Bo jeżeli nie, to się wiąże z dużym po prostu ryzykiem. U nas jest to tak, że generalnie mamy okres wypowiedzenia 3-dniowy, czyli ten okres wypowiedzenia się broni. Generalnie bronimy okres wypowiedzenia wynikiem, jeżeli na przykład klient nie chce korzystać z naszych uzóg, bo coś się może wydarzyć, zawsze jest taka możliwość. No to generalnie nie ma takiego ryzyka, że jeszcze musimy być ze sobą związani miesiąc, więc łapanie Was w długie okresy wypowiedzenia też powinno Wam zaświecić jakąś tam czerwoną lampkę.
Kolejną sprawą jest na przykład kontakt i wiadomość, czy po prostu zapytanie o możliwość zagwarantowania ustalonego minimalnego zwrotu z inwestycji. Bo jeżeli takiej możliwości nie ma, no powinna się zaświecić czerwona lampka. Jeżeli jest taka możliwość, to ok, w porządku, tylko jeżeli to będzie na takiej zasadzie, dobra proszę Pana, to możemy zagwarantować Panu 12 zł. No to niestety też powinna zaświecić się ta czerwona lampka, bo macie na przykład gwarantowany zwrot z inwestycji, prawda, może on nie być osiągnięty, no i po prostu jak nie jest osiągnięty, to jak nie mają wynagrodzenia, to spada jakość usług i generalnie oprócz tego, że zaoszczędzicie na usłudze, to stracicie czas, co też jest takim kosztem, prawda, alternatywnym.
Więc jeżeli dojdzie do rozmowy na temat zagwarantowania zwrotu z inwestycji, no to powinniście być, powinniście oczekiwać szerokiego wywiadu o Waszej sprzedaży, żeby podejść do tego tematu bardzo poważnie, a nie do tematu, że tak proszę Pana, mamy, niech Pan wybierze nas. Oczywiście intencją tego materiału nie jest to, żeby powiedzieć, że nasza agencja jest idealna i tak dalej, a inne wszystkie są złe, bo to nie o to w tym chodzi. Jeżeli nie chcecie korzystać konkretnie z naszych usług, tylko z jakiejś innej firmy, to możecie się odezwać do mnie na maila i ja mogę Wam polecić po prostu takie agencje, które zweryfikowałem i wiem, że robią dobrą robotę.
Więc ten film nie tyczy się wszystkich agencji, tylko tyczy się tego, na co uważać i jak się zatroszczyć o swój czas i pieniądze, no bo tak naprawdę po to został stworzony ten kanał. Także mam nadzieję, że troszeczkę rozszerzyłem Ci świadomość w sprawie wyboru takiej agencji. Jeżeli może do mnie pytania, śmiało pisz na maila, a z tego miejsca bardzo dziękuję Ci za oglądanie materiału. Zachęcam do lajkowania, subskrybowania, zostawienia dzwoneczka, udostępniania, tak żeby nasza społeczność się rozrastała. Zachęcam Cię do dołączenia do naszej grupy Allegro na styrydach. Link masz w opisie i komentarzu, gdzie rozwijamy takie anomalie związane z Allegro i dajemy proste, czasami złożone recepty na rozwiązanie Waszych problemów.
A jeżeli wszedłeś na ten materiał dlatego, że szukasz takiej agencji, no to w komentarzu wrzucam link do naszej oferty, gdzie możesz się zapoznać w ogólę i szczególe jak to robimy i oczywiście pod tą ofertą masz numer telefonu bezpośrednio do mnie. Także dziękuję za oglądanie i widzimy się w przyszłych filmach. .
Informujemy, że odwiedzając lub korzystając z naszego serwisu, wyrażasz zgodę aby nasz serwis lub serwisy naszych partnerów używały plików cookies do przechowywania informacji w celu dostarczenie lepszych, szybszych i bezpieczniejszych usług oraz w celach marketingowych.